Skip to main content

Recensies ‘Onder de zeespiegel’

“‘Onder de Zeespiegel’ geeft goede stof tot nadenken!” Roger G.H. Ritzen, Manager Staf en Ondersteuning Bibliotheek West Achterhoek

“Een heerlijke bundel die veel herkenning opwekt en met regelmaat een glimlach op je gezicht tovert.” Recensent: Hanneke Tinor-Centi, HT-C Communicatie en Marketing – Originele complete recensie

“Een must-read voor wie regelmatig zakendoet over de grens, maar ook voor wie zichzelf graag een spiegel voorhoudt.” Recensent: Mahlee Plekker, Brinkman Media Group

Een verhelderend boek voor wie buitenlandse collega’s heeft, in het buitenland gaat werken, of anderszins wil weten hoe buitenlanders tegen de Nederlanders en hun gedrag en cultuur aankijken. Degenen die inburgeringscursussen opzetten, kunnen hier waarschijnlijk ook van leren. Een leuk en prettig leesbaar boek.” – E-magazine van de VVAO – Originele complete versie

“Het sociale gedrag van de Nederlanders blijft fascineren. Onze directheid, organisatietalent en soberheid zijn beroemd/berucht. Blogger en adviseur Maarse schreef een handzaam boek over ons gedrag, dat kan helpen om ook andere (zakelijke) culturen te begrijpen. In een eerste deel, gebaseerd op eerder gepubliceerde blogs, worden allerlei gedragseigenschappen besproken, van onder andere stipte afspraken tot een gemoedelijke omgang, doe-maar-gewoon en niet-lullen-maar-poetsenmentaliteit, broodjes in plaats van uitgebreide lunch en zo meer. Het tweede deel is gebaseerd op interviews met ondernemers en managers en bevat een overzicht van een aantal typische Nederlandse gedragseigenschappen op een rijtje. Een uitgebreid bronnenverantwoording op thema en een index op onderwerp met verwijzing naar hoofstukjes (en niet naar pagina’s) besluiten dit niet-geïllustreerde maar wel informatieve boek.” Recensent: Dr. J. Kroes , gepubliceerd door NBO Biblion